Google Apps Δυνάμεις και αδυναμίες


Τα Google Apps εμφανίζουν τις παρακάτω δυνάμεις:

  • Ισχυρή μάρκα (Brand) και φήμη. Το λογότυπο της Google από την υπηρεσία αναζήτησης είναι ιδιαίτερα δυνατό και εκφράζει καινοτομία
  • Δεν χρειάζεται εγκατάσταση. Οι εφαρμογές φιλοξενούνται και δεν χρειάζεται έτσι καμία εγκατάσταση από την μεριά του χρήστη τους.
  • Απλοποιημένη διαχείριση. Δεν υπάρχουν σύνθετες εγκαταστάσεις, δεν είναι απαραίτητη καμία ρύθμιση, δεν υπάρχουν απαιτήσεις επικοινωνίας που πρέπει να γίνουν με χρήση γραμμών εντολών. Γενικότερα δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο ώστε να μπορούν να υιοθετηθούν από μικρές και μεσαίες εταιρίες οι οποίες ενδεχομένως δεν απασχολούν εξειδικευμένους στο ΙΤ ανθρώπους,
  • Ελάχιστη προσπάθεια συντήρησης. Η Google διαχειρίζεται όλες τις αναβαθμίσεις και συντηρήσεις.
  • Προσφέρει μια σελίδα εκκίνησης η οποία είναι παραμετρική και εμπεριέχει και τις υπηρεσίες του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (Gmail).
  • Τοπική προσαρμογή (localization). Υποστηρίζει πάνω από 40 διαφορετικές γλώσσες.
  • Μαζική αποθήκευση. Τα Google Apps παρέχουν έως και 25GB για αποθήκευση μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ανά χρήστη.
  • Δυνατότητα επιλογής email client. Υποστηρίζει πρωτόκολλα POP3, IMAP4 και επιπλέον πρόσβαση από κινητές συσκευές τηλεφώνων που υποστηρίζουν WAP, BlackBerry και iPhone.
  • Πρόσβαση από παντού. Η πλήρη σουίτα είναι διαθέσιμη από οποιοδήποτε τερματικό σταθμό είναι συνδεδεμένος στο Internet.
  • Χαμηλό κόστος. Η τιμολογιακή πολιτική είναι απλή και δεν εμπεριέχει κρυμμένα κόστη.
  • Συνεργασίες. Δεν υπάρχει κόστος για να γίνει κάποιος συνεργάτης και επιπλέον προβλέπεται δωρεάν εκπαίδευση στα προϊόντα κα τις υπηρεσίες.  

Τα Google Apps εμφανίζουν τις παρακάτω αδυναμίες:

  • Το SaaS αποτελεί το μοναδικό μοντέλο διανομής. Δεν υπάρχει δυνατότητα εγκατάστασης σε άλλο περιβάλλον.
  • Δεν υπάρχει δυνατότητα εκτός σύνδεσης επεξεργασίας. Οι περισσότερες εφαρμογές προϋποθέτουν πρόσβαση στο Internet.
  • Η απαίτηση για εφαρμογές γρήγορες και μικρών εξαρτήσεων, οδηγεί στην έλλειψη κάποιων βασικών αλλά και πολλών προηγμένων χαρακτηριστικών.
  • Η σουίτα των εφαρμογών στερείται πραγματικής ισοτιμίας αλλά και συμβατότητας με τα Microsoft Office. Πράγμα που σημαίνει ότι μορφοποιήσεις και ενσωματωμένα αντικείμενα δεν μεταφέρονται από το ένα περιβάλλον στο άλλο με συνέπεια.
  • Δεν υπάρχει καμία υποστήριξη για το Open XML.
  • Φτωχή πιστότητα μεταξύ των παραγόμενων εγγράφων από τον Microsoft Office και το StarOffice.
  • Δεν υπάρχει υποστήριξη τελικού χρήστη. Η υποστήριξη αφορά μόνο τους διαχειριστές, παρέχεται στην αγγλική γλώσσα και μόνο για συγκεκριμένες ώρες.
  • Δεν υπάρχει παγκόσμια λίστα επαφών
  • Δεν υπάρχει ολοκλήρωση με τα περισσότερα από τα επιχειρησιακά λογισμικά.
  • Η πληροφορίες ελέγχονται και συντηρούνται από την Google, προκαλώντας εξάρτηση από την υποδομή της, η οποία ελέγχεται για την ασφάλεια της.
  • Υπάρχουν πολλές ανησυχίες σχετικές με την ασφάλεια, της οποίας η φήμη μέχρι στιγμής τουλάχιστον είναι κακή.
  • Δεν υπάρχει δυνατότητα ελέγχου, συμμόρφωσης σε κανονιστικά πλαίσια ή λειτουργίες αναφορών.
  • Η Google μπορεί να δει και να επεξεργαστεί όλα τα δεδομένα του πελάτη. Οι στοχευμένες διαφημίσεις στο Gmail προϋποθέτουν την σάρωση των εταιρικών και προσωπικών email.
  • Ένα email είναι πιθανό να μη διαγραφεί ποτέ. Η Google διατηρεί το δικαίωμα να τηρεί αντίγραφα όλων των πληροφοριών σύμφωνα με τους όρους  χρήσης.
  • Δεν υπάρχουν διαθέσιμα εργαλεία δρομολόγησης πακέτων πληροφοριών που επιβάλλουν κανονιστικές ρυθμίσεις.
  • Η έκδοση GAPE δεν έχει γίνει αποδεκτή στο επιχειρησιακό γίγνεσθαι.
  • Η έκδοση GAPE δεν προσφέρει ένα δίκτυο υποστήριξης ειδικά για τις επιχειρήσεις.
  • Η έκδοση GAPE δεν πληροί πολλές από τις εταιρικές απαιτήσεις, όπως κεντρικές υπηρεσίες ευρετηρίασης, ενιαίες συνδέσεις (single logon), συνεργασία με λογισμικά τρίτων.
  • Οι πελάτες εξαρτώνται από την Google για την διατήρηση αντιγράφων ασφαλείας όλων των πληροφοριών, η οποία δεν είναι εγγυημένη.
  • Οι στοχευμένες διαφημίσεις στο Gmail ίσως να μην είναι κατάλληλες για το χώρο εργασίας.
  • Δεν υπάρχει απλός μηχανισμός για την ανάκτηση ή την επανεκκίνηση συνθηματικού ασφαλείας.
  • Υπάρχει περιορισμένη δυνατότητα διαχείρισης
  • Κάποιες φορές η απρογραμμάτιστη εγκατάσταση ενός νέου χαρακτηριστικού είναι δυνατόν να προκαλέσει σειρά δυσλειτουργιών και να αυξήσει το κόστος υποστήριξης.
  • Η Google εμφάνισε αδυναμία παροχής υπηρεσιών καταρρίπτοντας το 99,9% της διαθεσιμότητας, αρκετές φορές και επιπλέον δεν ήταν ειλικρινής στην αιτιολόγηση αυτών των διακοπών προς τους πελάτες της.   

Δεν υπάρχουν σχόλια: