Τιμολόγηση με προσαύξηση στην τιμή του κόστους

 Είναι σίγουρα η απλούστερη μέθοδος τιμολόγησης και επιπλέον εμπεριέχει μικρό ρίσκο. Η χρήση της μεθόδου αυτής τείνει να οδηγεί σε πιο σταθερές τιμές με την προϋπόθεση βεβαίως ότι και τα  κόστη παραγωγής δεν είναι ευμετάβλητα. Ωστόσο η μέθοδος αυτή δεν λαμβάνει υπόψη της την τρέχουσα ζήτηση, την αντιληπτή αξία και τον ανταγωνισμό με αποτέλεσμα να είναι μάλλον απίθανό να οδηγήσει στην ζητούμενη βέλτιστη τιμή.

Προτείνεται και χρησιμοποιείται συνήθως σε βιομηχανίες και κατασκευαστικές εταιρίες όπου η ζήτηση και ο ανταγωνισμός είναι σε σχεδόν σταθερές. Επιπλέον για τις επιχειρήσεις είναι σχετικά πιο εύκολο να προσδιορίσουν το κόστος τους παρά να εκτιμήσουν την πιθανή ζήτηση. Συνδέοντας λοιπόν το κόστος με την τιμή πώλησης απλοποιούν την διαδικασία εύρεσης της βέλτιστης τιμής. Επίσης κρίνεται ως η πιο δίκαιη μέθοδος τιμολόγησης αφού οι επιχειρήσεις δεν αλλάζουν τις τιμές τους σε περιόδους έξαρσης της ζήτησης (ωφελούνται οι καταναλωτές), ενώ από την άλλη απολαμβάνουν μια λογική απόδοση (ωφελούνται οι επιχειρήσεις) για το ρίσκο που αναλαμβάνουν με την επένδυση τους.

Τέλος επειδή κλαδικά οι επιχειρήσεις αυτού του είδους χρησιμοποιούν την ίδια μέθοδο τιμολόγησης, οι τιμές έχουν την τάση να είναι περίπου ίσες. Έτσι ελαχιστοποιείται ο ανταγωνισμός με κριτήριο το ύψος της τιμής.




Βιβλιογραφία
  1.  Σιώμκος Γ.; (2004); Στρατηγικό Μάρκετινγ; 2η έκδοση; Αθήνα; Εκδόσεις Σταμούλης
  2. Kotler P., Keller L.;(2006); Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ; 12η έκδοση; Εκδόσεις Κλειδάριθμος
  3. Chang Z., Wildt A.; (1994); "Price product information and purchase intension: An empirical study"; Journal of the Academy of marketing science; pp 16-27

Δεν υπάρχουν σχόλια: