Μάρκετινγκ - Η θεωρία των Πόρων και των Ικανοτήτων

Σε περιόδους όπου το εξωτερικό περιβάλλον των επιχειρήσεων ματαβάλλεται με γοργούς ρυθμούς, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά μιας επιχείρησης αποτελούν την βάση για την εφαρμογή της στρατηγικής της. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτά ταξινομούνται ως
  • Ανθρώπινοι πόροι. 
  • Οργάνωση
  • Υλικοί πόροι
  • Άυλοι πόροι
Ωστόσο οι πόροι της επιχείρησης δεν είναι από μόνοι τους ικανοί να προσδώσουν διατηρίσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Επομένως δεν αρκεί μια επιχείρηση να διαθέτει μονάχα πόρους. Πρέπει και να μπορεί να τους συνδυάζει ώστε να δημιουργεί ικανότητες. Οι ικανόητες δηλαδή προκύπτουν από από τον κατάλληλο συνδυασμό των πόρων. Οι ικανότητες αυτές με την σειρά τους διακρίνονται σε δύο κατηγορίες, τις οριακές ικανότητες και τις θεμελιώδεις ικανότητες.

Οι οριακές ικανότητες είναι οι ικανότητες εκείνες που αντίστοιχες τους διαθέτουν και οι ανταγωνιστές ή μπορούν εύκολα να τις αντιγράψουν.
Οι θεμελιώδης ικανότητες είναι εκείνες οι ικανότητες που δεν διαθέτουν αντίστοιχες οι ανταγωνιστές και δεν είναι εύκολο να αντιγραφούν. Και εν τέλει είναι εκείνες οι οποίες δημιουργούν - μετουσιώνονται σε διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.


Βιβλιογραφία

  1. Grant R.; (2005); Contemporary Stratery Analysis; Blackwell Publishing, 5h edition.
  2. Capell K.; (2000); "Lighting a fire under marks and sparks"; Business week; Oct 2 2000; pp 35

Δεν υπάρχουν σχόλια: