Χορηγίες - Χορηγία και προωθητικό μείγμα



Ο σοβαρότερος κίνδυνος για την καθαρότητα του χορηγικού θεσμού ελλοχεύει μέσα στο κύκλωμα μάρκετινγκ, διαφήμισης, προώθησης πωλήσεων και της εμπορικής επικοινωνίας γενικά, όπου επιστρατεύονται πολλές μορφές χρηματοδότησης εκδηλώσεων και κερδοσκοπικών οργανισμών και εταιριών με στόχους καθαρά εμπορικούς χωρίς την παρουσία του κοινωνικού στοιχείου. (Παπαλεξανδρή Ν, 2001).

Το προωθητικό μίγμα αποτελεί μια από τις κύριες συνιστώσες του μάρκετινγκ και είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο που βοηθά στην επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων. Οι ακόλουθες δραστηριότητες συνιστούν το περιεχόμενο του προωθητικού μείγματος: α) η διαφήμιση β) η προώθηση των πωλήσεων γ) οι προσωπικές πωλήσεις δ) οι εκθέσεις ε) η δημοσιότητα στ) η χορηγία. Στις σημερινές συνθήκες ανταγωνισμού που επικρατούν στην αγορά, το προωθητικό μείγμα διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη διαφοροποίηση του προϊόντος και στη διαμόρφωση ταυτότητας και εικόνας για το προϊόν / υπηρεσία και την επιχείρηση, αλλά και στη δημιουργία προϋποθέσεων πειθούς για τον καταναλωτή. (Ζώτος Γ. 2008)

Πολλές χορηγίες στις μέρες μας συνδυάζονται και με άλλες συνιστώσες του προωθητικού μίγματος. Αυτό γίνεται με τη διασφάλιση δικαιωμάτων εκμετάλλευσης στις χορηγούμενες εκδηλώσεις. Για παράδειγμα απαιτούν να πωλούνται αποκλειστικά τα προϊόντα του χορηγού, αποκλείοντας τα προϊόντα ανταγωνιστών από τον χώρο, με την προσδοκία ότι αυτή την “επιβεβλημένη” δοκιμή του προϊόντος θα διαδεχθεί μια πιο θετική αντιμετώπιση μεταγενέστερα. Με τον τρόπο αυτό καλλιεργείται η αναγνωρισιμότητα της μάρκας και η θετική στάση των καταναλωτών. (Geoffray J., Donovan R., Giles-Corti B., Holma J. 2002). 

Βιβλιογραφία


  1. Παπαλεξανδρή Ν.; (2001); Δημόσεις Σχέσεις – Η λειτουργία της επικοινωνίας στη σύγχρονη επιχείρηση;.Εκδόσεις Μπένου; Αθήνα
  2. Ζώτος Χ. Γιώργος; (2008) Διαφήμιση – σχεδιασμός, ανάπτυξη, αποτελεσματικότητα.  University Studio Press; Θεσσαλονίκη
  3. Jalleh Goeffrey, Robert J.Donovan, Billie Giles-Corti, C.D’Arcy J.Holman; (2002); “Sponsorship: Impact on Brand Awareness and Brand Attitudes”; S. Medicine Quarterly; Vol 8, No 1; pp 35-45

Δεν υπάρχουν σχόλια: