Η επιχειρησιακή στρατηγική της Amazon



Οι βασικές δεξιότητες της Amazon οικοδομούνται γύρω από το αρχικό σημείο εστίασης της, τις υπηρεσίες υποδομής. Οι πελάτες της Amazon μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση στις υπηρεσίες του Cloud με μόνο τη χρήση της πιστωτικής τους κάρτας, χωρίς να χρειάζεται να επικοινωνήσουν με πωλητές ή άλλους αντιπροσώπους της εταιρίας. Η προσέγγιση αυτή είναι ελκυστική για τους πελάτες που έχουν ήδη την απαιτούμενη γνώση προκειμένου να χρησιμοποιήσουν τις υποδομές της Amazon. Νεοσύστατες επιχειρήσεις επίσης βρίσκουν ενδιαφέρουσα αυτή την προσέγγιση καθώς αποφεύγουν μεγάλες αρχικές κεφαλαιουχικές δαπάνες οι οποίες θα απαιτούνταν για την δημιουργία ενός data center. Έτσι τα κεφάλαια αυτά απελευθερώνονται και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τις βασικές επιδιώξεις των επιχειρήσεων τους. Αυτό βεβαίως δεν σημαίνει ότι η Amazon δεν έχει να προσφέρει τίποτα σε μια ήδη εδραιωμένη επιχείρηση. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις επιχειρήσεων, οι οποίες αποφάσισαν να  αξιοποιήσουν τις υπηρεσίες υποδομής (IaaS) της Amazon αντλώντας υπολογιστική ισχύ, η οποία στην περίπτωση της αυτόνομης ανάπτυξης θα τους είχε κοστίσει εκατοντάδες ή και χιλιάδες φορές περισσότερο.

Η διαφαινόμενη στρατηγική της εστίασης με διαφοροποίηση που εφαρμόζεται από την Amazon βασίζεται στην ικανοποίηση ενός συγκεκριμένου τμήματος της αγοράς. Γενικά, για να μπορέσει μια επιχείρηση να εφαρμόσει τη στρατηγική εστίασης με διαφοροποίηση θα πρέπει να ανακαλύψει και να εκμεταλλευθεί ένα τμήμα της αγοράς που έχει κάποιες ιδιαιτερότητες στις οποίες μπορεί να ανταποκριθεί αποτελεσματικότερα από  ότι οι ανταγωνιστές της (Παπαδάκης Β.; 2007). 

Βιβλιογραφία

  1. Παπαδάκης Β.; (2007); Στρατηγική των επιχειρήσεων: Ελληνική και Διεθνής εμπερίας; P341;Εκδόσεις Μπένου; Αθήνα

Δεν υπάρχουν σχόλια: