Τιμολόγηση βασισμένη στην επικρατούσα τιμή

Στην περίπτωση αυτή η τιμή ενός προϊόντος αποφασίζεται επηρεαζόμενο άμεσα από την επικρατούσα τιμή στην αγορά για τα παρόμοια προϊόντα Έτσι αφού διαπιστωθεί η τρέχουσα τιμή της αγοράς, αποφασίζεται η τιμή πώλησης του προϊόντος (ίδια τιμή, φθηνότερο, ακριβότερο), ανάλογα πάντα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, το κοστολόγιο του και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του.

Η τιμολόγηση βασισμένη στην επικρατούσα τιμή απαντάται συχνά στους ολιγοπωλιακούς κλάδους, ή σε κλάδους που το πραγματικό κόστος είναι δύσκολο να μετρηθεί, ή και σε κλάδους που επιδιώκουν σταθερή τιμολόγηση όπως βιομηχανίες που παράγουν τυποποιημένα προϊόντα. Στις αγορές αυτές οι ανταγωνιστές της αγοράς παρακολουθούν τον "ηγέτη της", την επιχείρηση δηλαδή εκείνη που έχει το μεγαλύτερο μερίδιο, τον οποίο ακολουθούν όταν αυτός αλλάζει την τιμή του, ανάλογα με την στρατηγική τους.

Βιβλιογραφία
  1.  Σιώμκος Γ.; (2004); Στρατηγικό Μάρκετινγ; 2η έκδοση; Αθήνα; Εκδόσεις Σταμούλης
  2. Kotler P., Keller L.;(2006); Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ; 12η έκδοση; Εκδόσεις Κλειδάριθμος

Δεν υπάρχουν σχόλια: