Χορηγίες - Στόχοι των εκδηλώσεων

Οι μάρκετερ αναφέρουν μια σειρά από λόγους για τους οποίους υποστηρίζουν εκδηλώσεις.

  •   Για να ταυτιστούν με μια ορισμένη αγορά στόχο ή έναν τρόπο ζωής. Η στόχευση των πελατών μπορεί να γίνει γεωγραφικά, δημογραφικά, ή συμπεριφορικά ανάλογα με την εκδήλωση. Οι εκδηλώσεις μπορούν να επιλεγούν με βάση τις στάσεις εκείνων που συμμετέχουν προς ορισμένα προϊόντα ή μάρκες και τη χρήση τους που αυτοί κάνουν. Διαφημιζόμενοι όπως η Sony, η Gillete και η Pepsi έχουν διαφημιστεί στην διάρκεια των αγωνισμάτων του ESPN (δίκτυο ψυχαγωγικών και αθλητικών προγραμμάτων) που γίνονται δύο φορές το χρόνο, προκειμένου να προσεγγίσουν το δύσκολο κοινό των εφήβων 12 έως 19 ετών. (Burke M.; 2004)
  •  Για να αυξήσουν την επίγνωση της εταιρίας ή της επωνυμίας του προϊόντος. Η χορηγία προσφέρει συχνά παρατεταμένη έκθεση σε μια μάρκα, πράγμα που αποτελεί αναγκαία συνθήκη για τη δημιουργία αναγνωρισιμότητα της. Με την επιδέξια επιλογή των εκδηλώσεων και των δραστηριοτήτων που θα υποστηριχθούν, μπορεί επίσης να ενισχυθεί η ταύτιση με ένα προϊόν και επομένως να διευκολύνεται η ανάκλησή του από τη μνήμη. (Kotler P, Keller K.L.; 2006)

  •  Για να δημιουργήσουν ή να ενισχύσουν τις αντιλήψεις των καταναλωτών για τους κύριους συνειρμούς της εικόνας της μάρκας. Οι ίδιες οι εκδηλώσεις έχουν συσχετισμούς που βοηθούν στην δημιουργία ή την ενίσχυση των συνειρμών της μάρκας.

  •  Για να ενισχύσουν τις διαστάσεις της εταιρικής εικόνας. Η χορηγία θεωρείται ως μέσο που ενισχύει τις αντιλήψεις ότι η εταιρία είναι αρεστή, έχει κύρος, και ούτω καθεξής, έτσι ώστε οι καταναλωτές να της το αναγνωρίσουν και να την προτιμήσουν σε επόμενες επιλογές προϊόντων.

  • Για να δημιουργήσουν εμπειρίες και να προκαλέσουν αισθήματα. Τα αισθήματα που γεννώνται από μια συναρπαστική ή επάξια εκδήλωση μπορούν επίσης να συνδεθούν έμμεσα με τη μάρκα. Οι μάρκετερ μπορούν να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για την περαιτέρω υποστήριξη των εκδηλώσεων και για πρόσθετες εμπειρίες.

  • Για να εκφράσουν την δέσμευση τους στην κοινότητα ή σε κοινωνικά ζητήματα. Το μάρκετινγκ κοινωφελών σκοπών αποτελείται από χορηγίες που περιλαμβάνουν εταιρικές σχέσεις με η κερδοσκοπικούς και φιλανθρωπικούς οργανισμούς.

  • Για να ψυχαγωγήσουν τους βασικούς πελάτες τους ή να ανταμείψουν τους βασικούς υπαλλήλους τους.  Πολλές εκδηλώσεις περιλαμβάνουν πολυτελείς σκηνές για τη φιλοξενία και άλλες ειδικές υπηρεσίες ή δραστηριότητες που είναι διαθέσιμες μόνο στους χορηγούς τους και στους άλλους επισκέπτες τους. Η συμμετοχή των πελατών στις εκδηλώσεις με αυτό και άλλους τρόπους μπορεί να δημιουργήσει φήμη και να καθιερώσει πολύτιμες επιχειρηματικές επαφές. Από τη σκοπιά των υπαλλήλων, οι εκδηλώσεις μπορούν να ενισχύσουν τη συμμετοχή και το ηθικό τους ή να χρησιμοποιηθούν ως κίνητρο.

  • Για να δημιουργηθούν ευκαιρίες προβολής ή προώθησης. Πολλοί μάρκετερ συσχετίζουν τους διαγωνισμούς ή τις κληρώσεις δώρων, την προβολή μέσα στα καταστήματα, την άμεση ανταπόκριση ή άλλες δραστηριότητες του μάρκετινγκ με μια εκδήλωση.

Παρόλα τα πιθανά πλεονεκτήματα, οι χορηγίες έχουν και κάποια μειονεκτήματα. Η επιτυχία μιας εκδήλωσης μπορεί να είναι απρόβλεπτη και εκτός ελέγχου του χορηγού. Αν και πολλοί καταναλωτές θα εκτιμήσουν τους χορηγούς για μια οικονομική συνεισφορά τους, που κάνει εφικτή μια εκδήλωση, άλλοι θα συνεχίσουν να αντιδρούν στην εμπορευματοποίηση των εκδηλώσεων. (Kotler P, Keller K.L.; 2006)

Η πετυχημένη χορηγία προϋποθέτει την επιλογή των κατάλληλων εκδηλώσεων, το σχεδιασμό του βέλτιστου προγράμματος για την εκδήλωση και τη μέτρηση των αποτελεσμάτων της χορηγίας. (https://www.ana.net -  Association of National Advertisers) 

Βι βλιογραφία

  1. Burke M.; (2004); "X-treme Economics"; Forbes; 2/2/2004; pp 42-44
  2. Kotler P, Keller K.L.; (2006); Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ; Κλειδάριθμος; Αθήνα

Δεν υπάρχουν σχόλια: