Τιμολόγηση ευκαιριών

Τιμολόγηση ευκαιριών λέγεται η πολιτική τιμολόγησης κατά την οποία κάποιο ή κάποια προϊόντα προσφέρονται σε σχετικά χαμηλή τιμή. Προφανής στόχος είναι η προσέλκυση νέων πελατών.

Η παρούσα πολιτική τιμολόγησης για να είναι αποτελεσματική πρέπει να έχει διάρκεια χρονική γεγονός που σημαίνει ότι αν δεν συνοδεύεται με ταυτόχρονη μείωση του κόστους παραγωγής των σχετικών προϊόντων θα οδηγήσει σε ζημιές ή σε σημαντικό περιορισμό των κερδών. Απαιτείται λοιπόν ο επανασχεδιασμός των λειτουργιών της επιχείρησης  έτσι ώστε να μπορεί να παράγει με χαμηλό κόστος τα ίδια προϊόντα χωρίς ωστόσο να μειώνεται η ποιότητά τους.

Η τιμολόγηση των ευκαιριών μπορεί να εφαρμόζεται είτε ευκαιριακά (περιοδικά) είτε σε καθημερινή βάση. Μπορεί δηλαδή κάποια επιχείρηση να εφαρμόζει πολιτική καθημερινής φτηνής τιμολόγησης με ελάχιστες ή καθόλου προσωρινές εκπτώσεις και ειδικές τιμές (Lal R., Rao R; 1997). Ή συνδυαστική τιμολόγηση, όπου η επιχείρηση χρεώνει μεγαλύτερες -αλλά εντός αγοράς - τιμές σε καθημερινή βάση, αλλά "τρέχει" συχνά ειδικές εκπτώσεις για συγκεκριμένα προϊόντα (Hoch S., Dreze H., Purk M; 1994).

Και οι δύο παραπάνω στρατηγικές έχει αποδειχθεί ότι επηρεάζουν τον καταναλωτή, ωστόσο οι καταναλωτές έχουν λιγότερο χρόνο και λιγότερη υπομονή ώστε να ψάχνουν για τις διάφορες προσφορές και είναι περισσότερο δύσπιστοι. Επιπλέον οι μεγάλες εκπτώσεις οδηγούν τους καταναλωτές σε χαμηλότερες αντιληπτές τιμές με την πάροδο του χρόνου σε αντίθεση με τις μικρότερες ευκαιριακές εκπτώσεις (Alba J., Mela C., Shimp T., Urbany J.; 1999)

Βιβλιογραφία
  1. Hoch S., Dreze H., Purk M.; (1994); "EDLP, Hi-Lo and margin arithmetic"; Journal of Marketing; pp 16-27
  2. Lal R., Rao R.; (1997); "Supermarket Competition: The case of everyday low price"; Marketing Sciece 16; pp 60-80
  3. Alba J., Mela C., Shimp T., Urbany J.; (1999); "The effect of discount frequency and depth on consumer price judgements"; Journal of counsumer research; pp 99-114

Δεν υπάρχουν σχόλια: