Δυνάμεις και αδυναμίες της Amazon



Η Amazon υπήρξε ένας κατ’ εξοχήν online πωλητής. Υπό την ιδιότητα αυτή έχει ενστερνιστεί ότι η σαφήνεια και η διαφάνεια είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία της. Εάν οι πελάτες δεν καταλαβαίνουν τι πρόκειται να αγοράσουν, γιατί να το κάνουν και κυρίως γατί να ξαναεπιστρέψουν για ενδεχόμενη νέα συναλλαγή. Επιπλέον η πρότερη εμπειρία της την έχει κάνει να καταλαβαίνει τη σημασία της απλότητας κατά την αγοραστική  διαδικασία. Κάθε πελάτης της Amazon γνωρίζει πόσο εύκολο είναι να αγοράσει κάτι από το διαδικτυακό της κατάστημα. Ένα απλό κλικ στο ποντίκι αρκεί για να γίνει μια αγορά, ενώ το προϊόν σε διάστημα από 1 έως 7 ημέρες βρίσκεται στο κατώφλι του πελάτη. Δεν εμπλέκεται κανένας πωλητής, δεν υπάρχουν πιέσεις για άλλες αγορές, δεν υπάρχουν απρόβλεπτες δαπάνες. Και αυτό ακριβώς το μοντέλο έχει προσφέρει την ηγετική θέση στην Amazon στο λιανικό εμπόριο.

Η ίδια φιλοσοφία έχει μεταφερθεί και στο επιχειρηματικό της μοντέλο που αφορά τις υπηρεσίες του Cloud. Όπως ακριβώς και στο λιανικό εμπόριο, οι πελάτες της Amazon χρειάζεται να διαθέτουν μια πιστωτική κάρτα. Δεν γίνεται αξιολόγηση του πελάτη και δεν υπάρχουν πωλητές ή άλλοι ενδιάμεσοι με τους οποίους το δυνητικός πελάτης θα χρειαστεί να διαπραγματευτεί. Τα ποσά των χρεώσεων είναι ξεκάθαρα για κάθε υπηρεσία που προσφέρεται από την Amazon. Δεν υπάρχει κανένα κόστος για την εκκίνηση της υπηρεσίας και η τιμολογιακή πολιτική είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική. Ο πελάτης από την πλευρά του δεν αναλαμβάνει κανένα κίνδυνο προκειμένου να ξεκινήσει να λαμβάνει υπηρεσίες Cloud.

Ωστόσο, οι παράγοντες που θεωρούνται ως τα βασικά πλεονεκτήματα της Amazon, μπορούν ταυτόχρονα να αποτελούν και τροχοπέδη στην αγορά των μικρών επιχειρήσεων, οι οποίες είναι περισσότεροι εξοικειωμένες σε μια πιο ατομικευμένη προσέγγιση. Περιμένουν δηλαδή να δουν επαγγελματίες πωλητές, τεχνικούς, διαχειριστές, project managers και άλλους κατηρτισμένους συμβούλους, οι οποίοι θα ασχοληθούν με την εκάστοτε ανάγκη του. Η Amazon όμως δεν προσφέρει υπηρεσίες υποστήριξης αυτού του τύπου με ή χωρίς επιπλέον αμοιβή. Κύρια αποστολή της είναι να προσφέρει την υποδομή επάνω στην οποία ο κάθε πελάτης είναι ελεύθερος σύμφωνα με την εμπειρία και την τεχνογνωσία που διαθέτει να δημιουργήσει εξατομικευμένες λύσεις που ικανοποιούν τις εκάστοτε ανάγκες του.
Το αποτέλεσμα της προσέγγισης αυτής είναι ότι η Amazon Web Services αποτελεί μια ευέλικτη και προσαρμοζόμενη λύση για νεοσύστατες κυρίως επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται για χαμηλού κόστους και χαμηλής εμπλοκής πληροφοριακό περιβάλλον, έτσι ώστε να επικεντρώνουν τους ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους τους στην ανάπτυξη των βασικών επιδιώξεων τους. Αν οι στόχοι μιας τέτοιας νεοσύστατης επιχείρησης ευοδωθούν, έχουν στη διάθεση τους – κάτω από το μοντέλο pay as you go – όσο υπολογιστική δύναμη και αποθηκευτικό χώρο χρειάζονται. Αν πάλι αποτύχουν στις επιδιώξεις τους οι κεφαλαιουχικές δαπάνες που έχουν προβεί θα είναι ουσιαστικά μηδενικές όσο αφορά τις υποδομές πληροφορικής.

Ένας ακόμα τομέας που η Amazon μπορεί να επωφεληθεί είναι αυτός που αποτελείται από επιχειρήσεις που χρειάζονται υψηλά επίπεδα υπολογιστικής ισχύος είτε εφάπαξ, είτε σε περιοδική βάση. Υπάρχουν περιπτώσεις που μια επιχειρηματική μονάδα μπορεί να χρειαστεί υπολογιστική ισχύ εκατοντάδων ή και χιλιάδων μηχανημάτων για ένα συγκεκριμένο έργο. Το κόστος απόκτησης των υπολογιστικών πόρων στις περιπτώσεις αυτές θα ήταν απαγορευτικό. Ωστόσο η επιχειρηματική μονάδα θα μπορούσε εύκολα να επωμιστεί το δραματικά υποπολλαπλάσιο κόστος για την λήψη υπολογιστικής ισχύος για μερικές μέρες από την Amazon web services.

Συνοψίζοντας λοιπόν θα λέγαμε ότι οι δυνάμεις της Amazon Web Services είναι:

·         Εύκολη και χωρίς ιδιαίτερη εμπλοκή απόκτηση υπηρεσιών

·         Οι προσφερόμενες υπηρεσίες είναι ξεκάθαρες και εύκολα κατανοητές

·         Η τεκμηρίωση που αφορά τις διατιθέμενες υπηρεσίες είναι σαφείς και πλήρως ενημερωμένες.

·    Η IaaS προσέγγιση προσφέρει στους πελάτες την δυνατότητα να αποκτούν πρόσβαση σε υπολογιστική ισχύ, μνήμη, δίκτυο, αποθηκευτικούς πόρους με ευέλικτο τρόπο.

·         Πολύ ανταγωνιστικό και αποδοτικό σύστημα τιμολόγησης βασισμένο στο μοντέλο pay as you go.

·         Η τιμολογιακή πολιτική είναι ξεκάθαρη.

·         Η ύπαρξη και διάθεση API’s επιτρέπει στους προγραμματιστές αποδοτική σύνδεση και χρήση της IaaS υποδομής.

·         Ύπαρξη ισχυρών συνεργασιών με άλλες εταιρίες παρόχους υπηρεσιών Cloud όπως η IBM, η ORACLE, η Red Hat, η Microsoft κλπ

Ενώ αντίστοιχα οι αδυναμίες της είναι:

·         Δεν υπάρχει προσωπικό διαχείρισης εταιρικών πελατών

·         Δεν υπάρχει προσωπικό παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών σε θέματα Cloud.

·   Τα εργαλεία διαχείρισης είναι μάλλον δύσχρηστα, γεγονός που αποτελεί εμπόδιο για την προσέγγιση τμημάτων της αγοράς με χαμηλή πληροφορική εκπαίδευση.

·         Έλλειψη πραγματικής πλατφόρμας ανάπτυξης εφαρμογών ικανών να λειτουργήσουν σε Cloud.

·         Οι συμβάσεις για το επίπεδο των υπηρεσιών (SLA’s) είναι μάλλον οριακές.

·   Έλλειψη διαφάνειας σχετικά με τις τεχνικές λεπτομέρειες της υποδομής γεγονός που δημιουργεί αμφιβολίες σχετικά με την ασφάλεια και την αξιοπιστία.

·         Αβεβαιότητα όσο αφορά την μακροπρόθεσμη δέσμευση της Amazon στις υπηρεσίες Cloud.

Δεν υπάρχουν σχόλια: