Μάνατζμεντ - Εσωτερικό περιβάλλον των επιχειρήσεων

Με την μελέτη λοιπόν του εξωτερικού περιβάλλοντος στο οποίο λειτουργεί η επιχείρηση γίνεται όπως είπαμε στο αμέσως προηγούμενο άρθρο η εκτίμηση των πιθανών ευκαιριών. Ωστόσο αυτό από μόνο του δεν αποφέρει κέρδη. Η αρχή βεβαίως είναι το ήμισυ του παντός,όμως τώρα η επιχείρηση πρέπει να μπορεί να αξιολογήσει τις εσωτερικές δυνάμεις και αδυναμίες της και να δει με ποιο τρόπο και χρησιμοποιώντας ποια από τα ταλέντα της θα μπορέσει να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες.Ένα από τα θεμελιώδη ζητήματα που γεννούνται στο στάδιο αυτό είναι το ακόλουθο ερώτημα: "Πρέπει η επιχείρηση να περιοριστεί μονάχα στις ευκαιρίες εκείνες για τις οποίες διαθέτει τις απαραίτητες δυνάμεις ή θα πρέπει να εξετάσει και καλύτερες ευκαιρίες για τις οποίες θα μπορούσε να αποκτήσει ή να αναπτύξει ανώτερες από τις υφιστάμενες δυναμεις;"

Οι Stalk G., Evans P., Shulman E.,(1992) πάντως ισχυρίζονται ότι οι πετυχημένες εταιρίες έχουν καταφέρει να αναπτύξουν ανώτερες ικανότητες στο εσωτερικό τους και όχι απλώς θεμελιώδεις ικανόητητες.



Βιβλιογραφία
  1. Stalk G., Evans P., Shulman E.;(1992); Competing Capabilities: The new rules of corporate strategy; Harvard business review; March - April 1992; pp 57-69

Δεν υπάρχουν σχόλια: